Gezond bakken met minder suiker en meer vezel

Elke dag wat meer vezel en wat minder suiker in je ontbijt, snack, vieruurtje,… Je kinderen lekkere en gezondere tussendoortjes mee naar school geven… Klinkt dat niet heerlijk? Met SuperRoots Cichoreiwortelvezel wordt dit kinderspel! Cichoreiwortelvezel lijkt op poedersuiker, met een zeer aangename licht zoete smaak. In bakwaren vertoont het dezelfde functionaliteit als suiker. De cichoreiwortelvezel vervangt namelijk het volume dat suiker geeft en zorgt er zo voor dat je cake nog steeds lekker luchtig is en dat je koekje lekker crunchy blijft. Bovendien is het veel gezonder dan suiker. Zo verhoogt het je bloedsuikerspiegel niet en heeft het maar half zo veel calorieën. Het is ook een vezel en dus heel goed voor je spijsvertering. Met de recepten en tips hieronder kan je meteen aan de slag!

Speculaaswafels

Morgen is het zo ver, dan is Sinterklaas jarig! En wat bak je dan beter dan heerlijke zachte speculaaswafeltjes? Met een derde minder suiker en een heerlijke smaak is dit het ideale toetje om de Sint zijn verjaardag te vieren!

Speculaaswafels minder suiker meer vezel SuperRoots Cichoreiwortelvezel

Vanillewafels

Niets zo heerlijk als een lekker zacht wafeltje. En als dat dan ook nog eens een vierde minder suiker bevat? En 3 gram vezel per wafeltje? Dan smaakt dat natuurlijk nog meer! Van deze wafeltjes zal het hele gezin met volle teugen genieten!

Vanillewafels minder suiker meer vezel SuperRoots Cichoreiwortelvezel

Ontbijtwafels met Banaan en Havermout

Banaan en havermout in de vorm van een wafeltje gegoten, dat kan niet slecht zijn, zeker niet zonder toegevoegde suikers en met wat extra vezel erbij. Een ideale start voor een actieve dag!

Ontbijtwafels banaan havermout