Gezond bakken met minder suiker en meer vezel

Elke dag wat meer vezel en wat minder suiker in je ontbijt, snack, vieruurtje,… Je kinderen lekkere en gezondere tussendoortjes mee naar school geven… Klinkt dat niet heerlijk? Met SuperRoots Cichoreiwortelvezel wordt dit kinderspel! Cichoreiwortelvezel lijkt op poedersuiker, met een zeer aangename licht zoete smaak. In bakwaren vertoont het dezelfde functionaliteit als suiker. De cichoreiwortelvezel vervangt namelijk het volume dat suiker geeft en zorgt er zo voor dat je cake nog steeds lekker luchtig is en dat je koekje lekker crunchy blijft. Bovendien is het veel gezonder dan suiker. Zo verhoogt het je bloedsuikerspiegel niet en heeft het maar half zo veel calorieën. Het is ook een vezel en dus heel goed voor je spijsvertering. Met de recepten en tips hieronder kan je meteen aan de slag!

Aardbei Kokosrotsjes

Ben jij ook een echte fan van kokosrotsjes en wil je ze wel eens op een andere manier maken? Maak ze dan met aardbei, extra vezel en zonder toegevoegde suikers. Plezier gegarandeerd voor het hele gezin!

Aardbei-kokosrotsjes zonder toegevoegde suikers extra vezel

Ontbijtwafels met Banaan en Havermout

Banaan en havermout in de vorm van een wafeltje gegoten, dat kan niet slecht zijn, zeker niet zonder toegevoegde suikers en met wat extra vezel erbij. Een ideale start voor een actieve dag!

Ontbijtwafels banaan havermout

Bananenbrood met havermout en rozijntjes

Ontbijten met banaan, havermout en rozijntjes, maar dan in een heerlijk gebak! Met dank aan www.ilovehealth.nl voor de heerlijke inspiratie.

Bananenbrood met Havermout buiten

Bananenpannenkoeken

Heb je wat meer tijd vanochtend? Probeer dan zeker deze heerlijke bananenpannenkoekjes eens. Je hebt niet veel ingrediënten nodig, maar dat maakt het eens zo leuk!

Bananenpannenkoeken met rode vruchten en SuperRoots vezel